حقایقی جالب درباره برند لگو

در میان اسباب بازی های پسرانه و دخترانه این مدل اسباب بازی یعنی آجرهای لگو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و والدین بسیاری هستند که دوست دارند کودکشان با اسباب بازی‌های لگو بازی کنند تا تمرین ذهنی داشته باشند. اما این برند نیز مانند هر برند بزرگی  دنیا حقایقی دارد که طرفداران آن، از شنیدن این حقایق شگفت زده خواهند شد. در این مقاله قصد داریم تا با شما درباره حقایقی جالب درباره برند لگو صحبت کنیم.

یک: لاستیک‌های تولید شده توسط لگو از برند لاستیک سازی Goodyear بیش‌تر است

اگرچه ممکن است این موضوع کمی شوخی به نظر برسد، اما این یک واقعیت است. برند لگو، به طور متوسط سالانه ۳۱۸ میلیون حلقه لاستیک پلاستیکی تولید می‌کند که تقریباً برابر با تولید ۸۷۰،۰۰۰ مینی لاستیک در روز است. شرکت لگو این تایرها را در ۲۴ ساعت و ۳۶۵ روز در سال تولید می‌کند و می‌توان گفت که به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود.

دو: شما می‌توانید خودتان طراح اسباب بازی لگو باشید

برای کسانی که عاشق لگو هستند و همچنین دوست دارند تا خودشان طراح اسباب بازی‌های این برند باشند، این امکان وجود دارد که بتوانند طرح خود را ارائه دهند. اگر ایده خود را در صفحه این برند به اشتراک بگذارید و ایده شما ۱۰،۰۰۰ لایک کسب کند، این شرکت طرح شما را به قفسه فروشگاه‌ها می‌آورد.

سه: مینی فیگورهای لگو به یک دلیل زرد هستند

هنگامی که مینی فیگورهای لگو در سال ۱۹۷۵ معرفی شدند، این شرکت از سازندگان خواست که ایده‌های خود را تنها بر روی یک حالت چهره طراحی کنند. اعتقاد آنها بر این بود که زرد یک رنگ خنثی از نظر رنگ نژادی است. اگرچه امروزه، لگو مینی فیگورهایی در رنگ‌های دیگری نیز دارد.

چهار: هنرمندان عاشق استفاده از آجرهای لگو برای خلق آثاری جذاب هستند

همان‌طور که احتمالاً از قبل هم می‌دانستید، لگو و آجرهایش تنها به بچه‌ها اختصاص ندارند و بزرگسالان نیز عاشق این آجرها هستند. تعداد بی‌شماری از هنرمندان، مجسمه سازان و نقاشان لگو را در آثار خود می‌گنجانند و با این کار کارهای هنری بسیار جذاب و هیجان انگیزی خلق می‌کنند.

پنج: آجرهای لگوی ساخته شده در سال 1958 به آجرهای امروزی نیز وصل می‌شوند

اگر یک قطعه لگو از دهه ۱۹۵۰ را در کمد خود پیدا کنید، می‌توانید آن را به لگوی جدید خود که در سال ۲۰۲۰ خریدید وصل کنید. آجرهای لگو به عنوان اسباب بازی‌های همیشگی شناخته می‌شوند و مهم نیست که آن‌ها را از قدیم داشته باشید و یا جدید خریده باشید. شما در هر زمانی می‌توانید مدل قدیمی را در کنار مدل جدید استفاده کنید.

شش: بزرگ‌ترین و گران‌ترین مجموعه اسباب بازی لگو از جنگ ستارگان ساخته شده است

این مجموعه با نام Ultimate Collectors Series Millennium Falcon که بیش از همه مدل‌ها مورد استقبال هواداران لگو قرار گرفته، بیش از ۷۵۴۱ قطعه دارد و قیمتی در حدود ۸۰۰ دلار دارد. ساخت و سر هم کردن تمام قطعات این لگو ممکن است مدت‌ها طول بکشد. اما، بالاخره زمان پایان آن می‌رسد و شما می‌توانید دست خود را روی Millenium Falcon بگذارید.

هفت: خانه‌ای به طور کامل با آجرهای لگو ساخته است

آیا تا به حال پیش آمده که بخواهید و آرزوی داشتن خانه‌ای ساخته شده از آجرهای لگو داشته باشید؟ خب، گویا کسی این آرزو را داشته و این کار را عملی کرده است. این خانه که در تصویر می‌بینید، تقریبا با ۳ میلیون آجر لگو ساخته شده است. این خانه شامل “توالت فرنگی، دوش آب گرم و یک تختخواب بسیار ناراحت” است که تماما با آجرهای لگو ساخته شده‌اند.

هشت: بلندترین برج ساخته شده از لگو در جهان بیش از 500 هزار آجر لگو دارد

تیمی از افراد خلاق تصمیم به ساخت برجی ۳۴ متری با استفاده از آجرهای لگو گرفتند. این پروژه که کل یک تابستان به طور انجامید، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

نه: اعداد داخل هر آجر لگو بیان کننده داستانی هستند

شماره زیر آجرهای لگو مربوط به قالب دقیقی است که قبل از قرار دادن آجر در بسته بندی برای ساخت آن استفاده شده است. در صورت وجود نقص، لگو می‌تواند موضوع را از ریشه ساخت، یعنی قالب آجر بررسی و برطرف کند.

ده: این کودک با مجموعه لگو خود چاپگر بریل ساخته است

شوبهام بانرجی از مجموعه Mindstorms لگو برای ساخت یک چاپگر بریل کاملاً عملیاتی برای نابینایان استفاده کرده است. بانرجی بنیانگذار شرکت Braigo Labs Inc. است که با استفاده از فناوری اینتل ادیسون، پروژه لگو خود را با هدف کمک به ۲۰۰ میلیون نابینا عملی کرد.

یازده: نام لگو خاص است

نام لگو از کجا آمده است؟ در واقع بسیار ساده‌تر از آن است که فکرش را بکنید. کلمه لگو با استفاده از دو حرف اول کلمات دانمارکی “Leg” و “Godt”، به معنی “خوب بازی کردن” به دست آمده است. جالب اینجاست که لگو یک اسم نیست، بلکه مانند آجر لگو، محصولات لگو و مجموعه لگو یک صفت است.

دوازده: تعداد زیادی لگو در جهان وجود دارد و آنها بسیار محکم هستند

آیا می دانید حدود ۴۰۰ میلیارد آجر لگو در سراسر جهان وجود دارد؟ اگر بخواهید همه این لگوها را روی هم قرار دهید، یک برج با ارتفاع ۳،۸۳۹،۹۹۹ کیلومتر خواهید ساخت – به این معنا که حتی تا ده برابر از محل قرارگیری ماه ادامه پیدا می‌کند. به علاوه، لگوها بسیار محکم هستند. یک لگو می‌تواند تا ۴۲۴۰ نیوتن نیرو یا بیش از ۴۳۲ کیلوگرم را تحمل کند.

سیزده: آجرهای لگو تجزیه نمی‌شوند

عمر آجرهای لگو، بیشتر از خود شما خواهد بود. لگوها از پلاستیک ABS ساخته شده‌اند. اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) یک پلیمر ترموپلاستیک رایج است. این نوع پلاستیک برای تجزیه شدن به دمای شدید یا مقدار زیادی نور ماورا بنفش نیاز دارد. از این ترموپلاستیک معمولاً در چاپ سه بعدی نیز استفاده می‌شود. به دلیل تجزیه نشدن این نوع پلاستیک، لگو در حال کار بر روی روش‌هایی برای کاهش اثرات محیطی آجرها است که در نتیجه این اقدامات لگو اعلام کرده است تا سال ۲۰۳۰ تمامی محصولات خود را از مواد پایدار تولید خواهد کرد.

چهارده: برای بازی با لگو تنها به چند آجر از این برند و قوع تخیل بالا نیاز دارید

عاشق لگو بودن به این معنا نیست که سراغ خرید انبوه این اسباب بازی بروید. شما می‌توانید لذت داشتن لگو را تنها با چند آجر آغاز کنید.

سورن ایلرز، ریاضیدان، به کمک یک برنامه کامپیوتری سراغ احتمالات رفته است که تعداد ساختارهای احتمالی که شما فقط با استفاده از شش آجر لگو استاندارد (۴×۲) می‌توانید بسازید را به دست آورده است. پاسخ رقم ۹۱۵،۱۰۳،۷۶۵ بود. به طور متوسط در جهان، کودکان ۵ میلیارد سشاعت در سال صرف بازی با اسباب بازی لگو می‌کنند.

پانزده: مخترع لگو کیست؟

اوله کرک کریستینسن آجرهای لگو را در سال ۱۹۳۲ خلق کرد. با این حال، او مخترع آجرهایی که داخل هم چفت می‌شوند، نبود. مردی انگلیسی به نام هیلاری فیشر پیج (۱۹۰۴-۱۹۵۷) طرحی برای ساخت آجرهایی که درون هم قرار می‌گیرند ارایه داد و این مدل را اختراع کرد. آجرهای لگو نیز بر اساس طرح این شخص ساخته شدند. اولین آجرهای لگو در سال ۱۹۴۹ ثبت اختراع شدند.

آیا درباره لگو، این برند محبوب کودکان و بزرگسالان، نکته‌ی گفته نشده دیگری می‌دانید؟

منبع: vigiato.net

/*

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*/