المپیاد جهانی روباتیک WRO ۲۰۲۱

المپیاد جهانی روباتیک رویدادی علمی، فناورانه و آموزشی برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان است تا بتوانند از این طریق مهارت حل مسأله و خلاقیت را در خود پرورش دهند. برای حل چالش‌های روباتیک، تلفیقی از دانش، مهارت، مهندسی، ریاضی و برنامه‌نویسی کامپیوتری به کار گرفته می ‌شود. قدرت ابزار LEGO MINDSTORMS سبب شد تا کمپانی WRO به فکر برگزاری رویدادی علمی بیفتد. رویدادی که تنها ابزار شرکت در آن EV۳ است.

در المپیاد جهانی روباتیک هر ساله به بسیاری از نوجوانان و جوانان این فرصت داده می‌شود تا مهارت‌های خلاقیت و حل مسئله خود را به روشی سرگرم کننده و جذاب توسعه دهند.

WRO این کار را با برگزاری مسابقات روباتیک انجام می‌دهد. هر دوره یک موضوع جدید دارد و چالش‌ها و مسائلی دارد که متناسب با سن شرکت کنندگان است.

موضوع این دوره المپیاد جهانی روباتیک PowerBots است. امسال موضوع WRO PowerBots آینده انرژی است.

در سال ۲۰۲۱ ، تیم‌ها به دنبال چالش‌های ناشی از استفاده بیش‌تر از انرژی از منابع تجدید پذیر هستند. تیم‌های گروه‌ها با ساخت و تست پی در پی منظم، ربات‌هایی را تولید می کنند که مصرف انرژی یک خانه را مدرنیزه می کنند، به شارژ اتومبیل‌ها در یک پارکینگ کمک می‌کنند و به مدیریت ترکیب انرژی در شبکه کمک می‌کنند.

تیم‌های Open ربات‌هایی را تولید می‌کنند که به ما امکان می‌دهند از منابع تجدید پذیر انرژی به کارآمد ترین روش استفاده کنیم.

مسابقات نهایی المپیاد جهانی روباتیک WRO ۲۰۲۱ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به طور معمول این مسابقات با صدها تیم به یکی از کشورهای عضو WRO سفر می‌کنند. اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا WRO تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۱ نیز یک رویداد آنلاین را ترتیب دهید که از ۱۸ تا ۲۱ نوامبر برگزار می‌شود.

المپیاد جهانی روباتیک با بیش از ۸۵ کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود و حدود ۸۰،۰۰۰ کودک و جوان در سراسر جهان می‌توانند مانند سال‌های در مسابقات روباتیک WRO شرکت کنند.

تیم‌های ایرانی نیز از سال ۲۰۰۶ در این مسابقات حضور چشمگیری داشته‌اند و در این سال‌ها موفق به کسب رتبه‌های سوم، پنجم، هفتم، هشتم، دهم، دوازدهم و سیزدهم شده‌اند.

مسابقات WRO در چهار گروه اصلی مختلف برگزار می‌شود.

این دوره دو چالش روباتیک اصلی و خاص وجود دارد: چالش گروه regular و چالش جدید Future Engineers. تیم‌های رده regular یک روبات LEGO را می‌سازند و برنامه‌ریزی می‌کنند و باید در زمین بازی مسائل را حل کنند. تیم‌های Future Engineers اتومبیل خودران را ساخته و برنامه‌ریزی می‌کنند که برای جلوگیری از برخورد با موانع از دید دوربین استفاده می‌کنند.

در رده open مطابق معمول هر سال، یک چالش کاملاً متفاوت وجود دارد، جایی که تیم‌ها باید تحقیق کنند و یک مدل روباتیکی را طراحی کنند که بتواند مسئله مربوط به موضوع دوره را حل کند.

و سپس چالش WRO Football، یک رقابت با هیجان زیاد، درست مثل یک مسابقه واقعی ورزشی.

جهت اطلاع از جزییات، بازی‌ها، قوانین و نقشه‌های بازی WRO ۲۰۲۱ به لینک این بخش در سایت www.LEcenter.ir مراجعه فرمایید.

/*

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*/