برنامه ریزی برای انجام تکالیف مدرسه

مدت زمان مطالعه:3 دقیقه

وادار کردن بچه‌ها به انجام تکالیف مدرسه، کاری مشکل است که انرژی مرا می‌گیرد. وقتی کارنامه بچه را میگیرم، معمولا احساس می‌کنم باید در یک ستون نیز به غر زدن، التماس کردن، ترغیب کردن و یادآوری‌های من نمره می‌دادند. مطمئنم اگر چنین ستونی وجود می‌داشت برای تلاش‌هایم نمره ۲۰ و برای نتایجم نمره تک می‌گرفتم.

نمره بیست شما برای غر زدن، التماس کردن، ترغیب کردن و یادآوری، نشان می‌دهد که بچه‌هایتان متکی بر این شکل خاص از راهنمایی منکی هستند. اگر برای تغییر روشی که ایجاد کرده‌اید کمی تلاش کنید، خواهید دید که فرزندانتان واقعا میتواند مسئول انجام تکالیف خود باشند.

4 راه حل برای تشویق و تمرین کودک به انجام تکالیف مدرسه

1-به بچه های‌تان مسئولیت و مالکیت تکالیفشان را واگذار کنید

باید کاملا درک شود که انجام تکالیف مدرسه، کار آنها و یکی از اولویتهای آنان است.وظیفه شما این است که محیطی مناسب برای انجام تکالیف او فراهم آورید و شما به عنوان مدیر یا مربی عمل کنید. در انجام کارهایشان، زیاد خود را درگیر نکنید زیرا هرچه والدین مسئولیت بیشتری برعهده بگیرند، بچه ها مسئولیت کمتری احساس می‌کنند.

۲-زمان و محل خاصی را برای انجام تکالیف تعیین کنید

مثلا، بلافاصله پس از اینکه ظرفهای شام شسته شدند و آشپزخانه تمیز شد، تمام تکالیف روی میز آشپزخانه باشند.برای حفظ این الگو و ایجاد عادت، وقتی که کودک تکلیفی ندارد، می‌تواند از این زمان برای خواندن ویا نوشتن نامه یا یادداشت‌های تشکر استفاده کند. اگر بعضی روزهای هفته برنامه خاصی به طور همزمان این مدت وجود دارد، می‌توانید تنها در همان روزها برنامه را تغییر دهید.

multitasking-family-home_637285-12535

۳-فضای مطلوبی برای انجام تکالیف ایجاد کنید

مراقب باشید که میز تمیز باشد و لوازم مورد نیاز در دسترس باشند. قدری خوراکی و نوشیدنی نزدیک او قرار دهید. در این اوقات، هیچ‌گاه او را سرزنش نکنید، غر نزنید و شکایت نکنید. بعضی بچه ها با شنیدن موسیقی ملایم و یا هنگامی که پنجره باز باشد و هوای تازه به درون بیاید، بهتر تکالیفشان را انجام می‌دهند.حواس بعضی بچه ها به سادگی پرت می‌شود و نیاز به سکوت مطلق دارند. سعی کنید بفهمید چه یا فضایی برای فرزندانتان بهتر است.شاید این کار را ترجیح ندهید، اما بهترین فضا متناسب با شخصیت فرزندتان را انتخاب کنید.

۴-هیچ‌گاه برای انجام تکالیف مدرسه، جایزه یا تنبیه در نظر نگیرید

 این مسائل تمرکز او را از روند آموزش منحرف کرده و استرس بیشتری برایش ایجاد می‌کند، زیرا سعی می‌کند از تنبیه جلوگیری کند و یا جایزه را بدست آورد.حتی بدتر اینکه فرزندتان به این نتیجه می‌رسد که تنبیه زیاد هم بد نیست و یا جایزه چندان هم عالی نیست، پس همچنان به دلخواه خود عمل می‌کند.

/*

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*/