مسابقات انتخابی المپیاد جهانی روباتیک 2016

مسابقات انتخابی سیزدهمین المپیاد جهانی روباتیک WRO 2016 – هند، روز جمعه 19 شهریور ماه در هتل استقلال تهران برگزار شد. حدود 100 تیم از سراسر کشور پس از گذراندن چند ماه تمرین و تلاش و با تجربه مسابقات مقدماتی شاهرود، قدم در کارزار رقابت انتخابی نهایی گذاشتند.
تقریبا از گوشه گوشه کشور عزیزمان ایران، تیم ها راهی این رویداد علمی – آموزشی شده بودند. از شاهرود، قزوین، زنجان، رشت، مراغه، تهران، شیراز، اصفهان و… بچه ها، مربیان و همراهانشان آمده بودند.

طبق قرار قبلی ساعت 9 افتتاحیه مسابقات آغاز شد. دانش آموزان و دانشجویان پس از شنیدن توضیحات ابتدایی تلاش خود را آغاز کردند. چند گروه مسابقه هر کدام در گروه های سنی مخصوص به خود، کار خود را آغاز کردند.

مسابقات بخش REGULAR
در این بخش از رقابت که در دو گروه سنی Junior و Senior برگزار شد، دانش آموزان می بایست قطعات مختلف را بر اساس رنگ و اندازه روی یک میز Sort می کردند. تیم ها سه نوبت فرصت داشتند تا رکورد خود را کسب کنند. بهترین رکورد هر تیم در این سه تست به عنوان رکورد آن تیم محاسبه می شد.
ایران در مسابقات جهانی سال 2016 چهار نماینده در این بخش خواهد داشت. این 4 نماینده تیم های اول و دوم مسابقات انتخابی بودند که نام افراد به شرح زیر است:

 

رشته مسابقه رتبه نام تیم نام افراد شهر
Regular Category _ Junior High اول mr.robot2 پارسا کیمیا قلم، کیارش رستمی، حمیدرضا نجمی زنجان
Regular Category _ Senior High دوم شاتل حسین دهقان، احسان دهقان، سعید مالکی زنجان

 

رشته مسابقه رتبه نام تیم نام افراد شهر
Regular Category _ Senior High اول NXT محمد مهدی ملماسی، مهدی قاسمی جندابادی، محمد بایرام پور تهران
Regular Category _ Senior High دوم Shiraz Raider 1 سید پرشان معینی، محمد درخشنده، سینا کیارش شیراز

مسابقات بخش Football

مسابقات بخش فوتبال امسال برای اولین بار در ایران برگزار شد. در این مسابقه تیم ها در یک مسابقه فوتبال روباتیکی با دو روبات با تیم روبرو رقابت می کردند. 19 تیم در دو مرحله گروهی و حذفی با یکدیگر مسابقه دادند و سه تیم اول به عنوان نماینده مسابقات جهانی مشخص شدند:
رشته مسابقه رتبه نام تیم نام افراد شهر
Football Category اول Big Kings محمد مروی، سینا آذرچهر شاهرود
Football Category دوم Immortal پرهام احمدی، علیرضا صادقی قزوین
Football Category سوم Golden Triangle مهدیار ضیاء الحق، علی رئیسیان زاده، عماد تیمورتاش شاهرود

مسابقات بخش دانشجویی
بخش دانشجویی مسابقات WRO با حضور دانشجویان دانشگاه های تهران و شاهرود برگزار شد. این رقابت ها برای دانشجویان سن 19 تا 25 سال، با ابزار نیمه صنعتی Matrix و با موضوع بولینگ انجام شد. تیم ها پس از 3 مرحله رقابت و هر مرحله با چینش مختلف، کار خود را به پایان بردند و 2 تیم را به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی مشخص کردند:

رشته مسابقه رتبه نام تیم نام افراد شهر
University Category اول SUT Riot امین شاکری، مهدی محمدی شاهرود
University Category دوم Shahroud RC مصطفی باقری، محمد عباسی، سینا نظری شاهرود

مسابقات بخش Open

در مسابقات Open دانش آموزان پس از بررسی ایده اصلی مسابقه (روبات و زباله) اقدام به ساخت روبات هایی برای حل این معضل جهانی کردند. دانش آموزان باید روبات و ایده خود را در یک غرفه در معرض دید تماشاگران و مربیان قرار می دادند. نحوه توضیح و ارائه و همچنین خلاقانه بودن ایده همگی در امتیاز نهایی تیم ها مؤثر بود.

/*

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*/