راه اندازی آزمایشگاه روباتیک لگو در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران

راه اندازی آزمایشگاه روباتیک لگو در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران

دانشکده مکانیک دانشگاه تهران با همکاری شرکت لگوی آموزشی اقدام به راه اندازی آزمایشگاه روباتیک لگو نمود.

مهر ماه سال جاری دانشکده مکانیک دانشگاه تهران با همکاری شرکت لگوی آموزشی اقدام به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی روباتیک لگو نمود. این آزمایشگاه پس از امضای تفاهم نامه مشترک بین شرکت لگوی آموزشی و دانشگاه تهران افتتاح شد.
جناب آقای دکتر نجفی عضو هیئت علمی و مدیر آزمایشگاه های روباتیک دانشکده مکانیک دانشگاه تهران، پیش از امضای تفاهم نامه هدف از این تفاهم را آموزش، تحقیق و ترویج این دانش در سطح دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی عنوان کردند و افزودند: « پس از بررسی های فراوان، به این نتیحه رسیدیم که ابزار روباتیک  LEGO MINDSTORMS EV3 ابزاری پر قدرت و با قابلیت های فراوان است که می توان از آن در آموزش دانش آموزان و دانشجویان کشورمان نهایت استفاده را برد. از این ابزار می توان در بسیاری از دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ها استفاده کرد. از این رو مجموعه ما اقدام به راه اندازی چنین آزمایشگاهی در ساختمان جدید دانشکده مکانیک نمود.
با امضای تفاهم نامه مورد نظر، زین پس کلاس های روباتیک در سطح دانش آموزی و دانشجویی در این دانشکده برگزار می گردد.
در جلسه امضای تفاهم نامه، جناب آقای تابش مدیر عامل شرکت لگوی آموزشی دغدغه چند ساله این مؤسسه را جهت درگیری گروه های دانشجویی با فضای روباتیک لگو یادآور شدند و افزودند: «متأسفانه هم اکنون در سطح کشور دچار این موضوع هستیم که برداشت جامعه از دانش روباتیک بعضاً همراه با خطاست. بسیاری از افراد تنها سر هم کردن چند قطعه الکترونیکی را روباتیک می نامند و با این اقدام خلاقیت دانش آموزان ایرانی را می سوزانند و آن ها را به بیراهه می برند.» ایشان ضمن ابراز خرسندی از اقدام دانشکده فنی دانشگاه تهران به عنوان مهد مهندسی کشور، این قبیل تفاهم نامه های مشترک را کمک کننده به ایجاد تصویری روشن و صحیح از دانش روباتیک برشمردند.
پس از این جلسه بنا شد اقدامات اجرایی جهت راه اندازی مجموعه فعالیت های این آزمایشگاه هر چه زودتر انجام شود.

/*

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*/