توضیحات بازی جورچین نوروز 99

توضیحات بازی جورچین نوروز 99

با کارت‌های بازی جورچین 2 بازی مختلف به شرح زیر قابل اجرا است:

1) بازی حافظه: در ابتدا کارت‌ها را بُر زده و همه‌ی آن‌ها را از پشت روی زمین بچینید. هر بازیکن در نوبت خود، اجازه دارد دو کارت را برگرداند به طوری که همه‌ی بازیکن‌ها تصویر روی کارت‌ها را ببینند. دو حالت ممکن است رخ دهد: الف) اگر تصویر روی این دو کارت یکسان باشد، بازیکن آن دو کارت را از روی زمین به عنوان امتیاز برای خودش برمی‌دارد و دو کارت دیگر را از روی زمین انتخاب می‌کند. ب) اگر تصویر روی این دو کارت یکسان نباشد، بازیکن کارت‌ها را دوباره به پشت روی زمین قرار می‌دهد و نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد. بازی به همین روال ادامه پیدا می‌کند تا دیگر کارتی روی زمین نمانده باشد. برنده کسی است که در نهایت تعداد کارت‌های بیش‌تری داشته باشد.

2) بازی جورچین: در این بازی تصاویر روی کارت‌ها مهم نیستند و بازی با رنگ‌های حاشیه هر کارت و اعداد مربوط به آن انجام می‌شود. کارت‌های بازی 5 دسته 6 تایی هستند (6 کارت آبی، 6 کارت قرمز، 6 کارت سبز و …)

شروع بازی: به تعداد بازیکن‌ها از دسته رنگ‌ها انتخاب کنید و بقیه را کنار بگذارید (مثلا: چهار دسته برای چهار بازیکن). سپس کارت‌ها را بُر زده و بین بازیکن‌ها تقسیم کنید به طوری که هر بازیکن 6 کارت داشته باشد.

برنده بازی: برنده بازی کسی است که زودتر از بقیه بتواند کارت‌های خود را یکدست کرده و اعلام کند.

قوانین بازی: برای یکدست کردن کارت‌ها، بازیکنان باید کارت‌هایشان را با هم عوض کنند. به این صورت که تعدادی از کارت‌های هم رنگ خود را انتخاب کرده و برای تبادل ارائه می‌کند. دقت کنید دیگر بازیکنان نباید از رنگ روی این کارت‌ها مطلع شوند. بازیکن تعداد کارت‌هایی را که مایل به مبادله است بلند اعلام کرده تا یک بازیکن دیگر برای مبادله همان تعداد کارت موافقت کند. پس از آن مبادله انجام می‌شود و بازی به همین روال ادامه پیدا می‌کند تا برنده مشخص شود.

ارزش کارت‌ها: هر رنگ از کارت‌ها ارزش متفاوتی دارد. برای مثال کسی که کارت‌های آبی رنگ را یکدست جمع کند 20 امتیاز می‌گیرد و کسی که کارت‌های قرمز را جمع کند 5 امتیاز و … به این ترتیب برای بازی یک سقف در نظر بگیرید (مثلاً 100 امتیاز) وکسی که زودتر مجموع امتیازهایش به 100 برسد برنده بازی است.

بایدها و نبایدها: این بازی نوبتی نیست و همه هم‌زمان بازی می‌کنند. تعداد کارت‌های در دست هر بازیکن در طول بازی باید 6 عدد باشد. بازیکن‌ها در هر لحظه فقط می‌توانند یک عدد را بلند اعلام کنند که نشان‌دهنده تعداد کارت‌هایی است که می‌خواهند مبادله کنند.

کارت خندان و گریان: در این مدل بازی دو کارت خندان و گریان هم بین کارت‌های رنگی بازی قرار می‌گیرد، در هنگام تقسیم کارت‌های بازی به صورت شانسی به دو نفر از بازیکنان 7 کارت داده می‌شود. در این حالت شما می‌توانید کارت‌های خندان و گریان را هم مبادله کنید. برای مثال یکی از بازیکنان 2 کارت آبی و یک کارت گریان را در دست گرفته و عدد سه را بلند اعلام می‌کند تا زمانی که بازیکن دیگری هم سه کارت برای مبادله داشته باشد و تعویض کارت‌ها صورت گیرد. اگر کارت گریان در دست شما باشد باید هرچه سریع تر از شر آن خلاص شوید چون اگر تا پایان هر دست از بازی، بازیکنی کارت گریان را در اختیار داشته باشد 10 امتیاز منفی دریافت می‌کند. اگر شما 6 کارت از یک رنگ را جمع کرده‌اید و کارت خندان را نیز در اختیار داشتید آن وقت شانس در خانه شما را زده و شما 2 برابر امتیاز دریافت می کنید. ولی این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر شما کارت خندان را در اختیار داشتید و کسی زودتر اعلام کند که کارت‌هایش را یکدست کرده است، شما 5 امتیاز منفی دریافت می‌کنید.

/*

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*/