گزارش کامل چهاردهمین المپیاد جهانی روباتیک سال 2017 در کشور کاستاریکا

گزارش کامل چهاردهمین المپیاد جهانی روباتیک سال 2017 در کشور کاستاریکا

المپیاد جهانی روباتیک سال 2017 در روزهای 19 الی 21 آبان ماه سال 96 در مجموعه parquet viva شهر سن خوزه کاستاریکا برگزار شد. در این رویداد جهانی نمایندگان 53 کشور در 8 رشته با هم رقابت کردند.

تیم کشورمان با 9 نماینده در رشته های زیر در این مسابقات حاضر شد:

Regular Category – Elementary : دو نماینده

Regular Category – Junior: یک نماینده

Regular Category – Senior: دو نماینده

Open Category – Senior: دو نماینده

Football Category: دو نماینده

روز جمعه 19 آبان طبق روال سال های گذشته روز تمرین تیم ها و Setup روبات ها بود. در این روز تیم ها با تمرین بر روی زمین اصلی مسابقات ضرایب نهایی روبات خود را تنظیم می کنند. تیم های ایرانی نیز در کنار رقبای خودشان تنظیمات نهایی را به تکمیل کردند.

در ساعات پایانی روز جمعه افتتاحیه مسابقات برگزار شد. از برنامه های ویژه افتتاحیه مسابقات جهانی، اهتزاز پرچم کشورهای شرکت کننده است که شور و نشاط خاصی را در بین حضار ایجاد می کند.

شنبه 20 آبان 96 مسابقات جهانی روباتیک به طور رسمی آغاز شد و همه تیم ها در بخش های خود به رقابت با رقبا پرداختند. تیم های فوتبال ایران در روز شنبه عملکرد خوبی از خود نشان دادند و موفق شدند در گروه های خود با 4 پیروزی رتبه دوم را کسب کنند. تیم های Open نیز دو مرحله از ارائه خود را برای داوران انجام دادند و منتظر ارائه سوم در روز یکشنبه شدند و در نهایت تیم های Regular با برگزاری سه تست کار خود را به پایان رساندند. عملکرد بچه های ایران در این روز در بخش Regular کمی ضعیف تر از حد انتظار بود.

یکشنبه 21 آبان 96 روز پایانی مسابقات جهانی بود. طبق برنامه قبلی مرحله نهایی همه مسابقات در این روز برگزار می شد. تیم های فوتبال ایران که در روز قبل عملکرد خیلی خوبی داشتند متاسفانه در مرحله اول حذفی بازی را به حریفان خود واگذار کردند و از دور مسابقات حذف شدند. تیم های Open Category نیز سومین ارائه خود را برای داوران انجام دادند و در نهایت تیم های Regular نیز با برگزاری دو تست پایانی به کار خود در این رویداد پایان دادند.

حوالی ساعت 14 روز یکشنبه اختتامیه مسابقات برگزار شد و جوایز برگزیدگان تقدیم شد. تیم ایران در کسب یک مقام ششم در بخش Regular Category توانست عملکرد قابل قبولی از خود به جا بگذارد.

مسابقات سال آینده آبان 97 در کشور تایلند برگزار می شود.

/*

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*/